Utrecht trekt 34.000 extra bezoekers dankzij mediacampagne

Toerisme Utrecht heeft, door de winter evenementenagenda onder de aandacht te brengen, 34.000 bezoekers naar de stad weten te trekken in november en december. Zij deed dit door de inzet van online kanalen, websites , social media en traditionele marketingmethoden. Als hoogtepunt vond het Knüss Winterfest plaats. Een evenement waarbij de binnenstad was omgetoverd naar een winters paradijs.

Meten succes campagne Toerisme Utrecht

Het succes van deze campagne werd gemeten door Decisio in samenwerking met Mezuro op basis van geanonimiseerde en geaggregeerde mobiele telefoondata. Uit deze meting bleek dat alleen al het Winterfest 14.400 extra bezoekers heeft opgeleverd.

Inzicht in waarde voor de stad
Met behulp van de uitkomsten van de Mezuro data en indicatief onderzoek kon Toerisme Utrecht de waarde van de campagne voor de stad bepalen. Zo bleek dat de campagne 799.000 mensen had bereikt en leidde tot 34.000 extra bezoekers in de stad in november en december. Een Nederlandse toerist besteedt in Utrecht gemiddeld € 44,00 per persoon. De totale bestedingen die naar aanleiding van de campagne zijn gedaan bedragen € 1,5 miljoen.
Voor het meten van een campagne succes, aantallen bezoekers en het bepalen van de herkomst van bezoekers is de Mezuro data een belangrijke bron. Doordat men direct inzicht krijgt in deze getallen kunnen organisaties de marketing inspanningen meten en het beleid bepalen voor een volgende editie.

Lees meer over het analyseren van evenementenof neem contact met ons op voor meer informatie.